zondag 1 augustus 2010

'you you youyouyou!!!'

Het ligt nu achter me. De wijdse landschappen met Acaciabomen en termietenheuvels van wel 3 meter hoog. De verschillende soorten hutjes, de mensen die rondtrekken met hun kuddes koeien en geiten. Het zachte geklingel van de bellen om de nekken van de kamelen. De prachtige felle kleding (doeken) wapperend in de wind. De rode droge gronden. De vrouw waar ik elke ochtend een minikopje sterke 'boena' dronk. De nieuwsgierige (en soms angstige!) blikken van de kinderen. De roep: 'You you youyouyou', (dat 'kijk kijk' betekent in het Oromic) en het gezwaai. De melk die naar rook smaakt. De eenheid 'koki' .De twee Nederlandse en zes Ethiopische studenten die nog verder gaan met een onderzoek met behulp van vragenlijsten. En ook de internetloosheid. Kortom, ik ben terug in Addis. Een heel andere wereld ;) 

Heb zoveel gezien dat ik (nog!) niet weet waar ik moet beginnen met vertellen... 

Ps.Als je een vraag hebt, wil ik wel een poging wagen om deze te beantwoorden ;)



Geen opmerkingen: