vrijdag 20 maart 2009

Nog maar 4 dagen in Azie !!



Hi allemaal,

Nog maar 4 dagen in Azie !!
What to say...
Ik wil nog niet terug! Al heb ik wel onwijs zin om weer met vrienden/familie -die ik langer dan vandaag ken- te kletsen!

Nepal heb ik weer heel anders ervaren dan India. Het type reiziger is duidelijk anders (ouderen, meer vrijwilligers die langere tijd op een plek wonen), ander eten (eentoniger) en meer Tibetaanse invloeden. Ook vind ik Nepal armoediger. Het is veel vriendelijker op straat wat prettig is.
Reizen gaat hier vooral niet vanzelf, terwijl dat in India soms wel t geval leek...Of komt het doordat ik soms met m`n gedachten al in Nederland ben en soms liefdesverdriet voel. Of het wazige uitzicht doordat het hier lang niet heeft geregend en de lucht benauwd &stoffig is (wat lange wandelingen niet zo aantrekkelijk maakt). Soms lijkt het alsof je op een laag poeder loopt, zo stoffig is het! [reistip: Hou rekening met het jaargetijde als je je reis plant!] Of gewoon omdat het gezellig is rondom het guesthouse. Heb m`n Nederlands alvast een beetje geoefend, want ik zit toevallig met vrij veel Nederlanders in een guesthouse.Geniet nog van een laatst relaxte dagje in Pokhara, o.a. lekker lezen, kletsen, laatste souveniertje gekocht, zo meteen yogales en uiteten met een stel vrijwilligers en een coassistent...

Als ik aan Nederland denk, merk ik dat ik het heel erg spannend vind om terug te gaan (bijna enger dan vertrekken). Kan je je dat voorstellen?
Kwam net een meisje tegen dat een jaar heeft gereist en volgende week teruggaat. We herkenden erg veel van elkaars gevoel om terug te gaan...
Donderdag ben ik weer in Utrecht!

1 opmerking:

Anoniem zei

hoi Van
Ik kan me wel voorstellen dat het spannend voelt om weer terug te gaan. In Ned zijn weer allerlei verwachtingen en/of verplichtingen.
Geniet nog even en tot over 7 nachtjes ;-)
X- Marein